woensdag 4 februari 2015

Een blij lijstje ♫



Het is tijd voor een blij lijstje. Want het opsommen van leuke en fijne dingen laat me een kléin beetje vergeten hoe erg ik winter vind. Misschien overdrijf ik, maar ik vind winter echt zó niet leuk. Tenen die zo koud zijn van minutenlang wachten op het station, dat ze pas na een uur ontdooid zijn, om maar even iets te noemen. Maar weet je, eigenlijk is 't dat ook wel hoor. Gelukkig kan ik namelijk heel veel dingen bedenken waar ik op dit moment hartstikke blij van word. So here they are:

♫ Muziek.
Natuurlijk word ik blij van muziek. En vooral wanneer ik lekker veel nieuwe nummers achter elkaar ontdek. Het meest recente duimpje dat omhoog is gegaan, is voor het nummer Unbreak my heart, dat is gecoverd door O'G3NE. Ik ben fan van ze en hun stemmen klinken geweldig bij elkaar. Aanrader! Een andere favoriet is I'm a ruin van Marina and the Diamonds. Ik heb al een paar van haar nieuwe nummers gehoord, maar dit is tot nu toe mijn favoriet. Ik denk omdat het zo lijkt op de stijl van haar vorige album, dat ik overigens echt grijs heb gedraaid. Je moet van haar stem houden, dat wel. Mijn andere ontdekkingen vinden grotendeels plaats op Soundcloud, omdat ik een liefhebber ben van house. Heroes van Alesso ft. Tove Lo is een nummer dat je vast wel eens hebt gehoord, en daar is nu een erg lekkere remix van, écht luisteren. The Magician ft. Years and Years - Sunlight (Elephante Remix) is een future house nummer en wat harder. En dan voor de afwisseling nog een lekker tropische house-mixje: Jay Z - Roc Boys (Matoma Remix). Ik beloof je, je word er vrolijk van. Nog een laatste housenummer, want dit is er echt een die in je hoofd blijft hangen. Zo'n nummer dat je 10 keer achter elkaar kan draaien en dan nog leuk is: Blonde - I Loved You (feat. Melissa Steel). Oké, nog ééntje dan, een bekender nummer dat jullie misschien al wel gehoord hebben de afgelopen twee weken: Ellie Goulding met Love Me Like You Do. De soundtrack van Fifty Shades of Grey.

☃ Thee.
Mijn roze glitterthermobeker van de Primark is echt mijn beste vriend. We zijn onafscheidelijk. Ik zie mezelf er over tien jaar nog mee lopen, haha. Hij is zo fijn omdat er dubbel zo veel inpast als in een gewoon theekopje én hij heel lang warm houdt. Favoriete thee op dit moment: chai organic green tea van Clipper. Ook echt fantastisch om chai lattes mee te maken! En natuurlijk applepie, caramelised pear, citroen groene thee..

✍ Werk.
De week is nog niet voorbij, maar kan eigenlijk al niet meer stuk. Op dinsdag had ik weer klassenbezoek. Ik liet een aardrijkskundeles zien en kreeg er lovende complimenten over. Daar komt nog bij dat ik oudergesprekken moest voeren. Dit deed ik voor het eerst écht alleen en het ging me goed af. Geeft een goed gevoel!

❅ Random.
Een briefje vinden op je bureau met: 'je bent een lieve juf, fijne middag'.
Broodjes op de studiedag van aankomende vrijdag. Ik ben al in twijfel: zal ik weer de carpaccio nemen of toch de warme beenham?
Blijk ik toch ineens over wat kookkunsten te bezitten? Muffins die zeer smaakvol de over uitkomen en een pasta waar iedereen over te spreken is..

10 opmerkingen:

  1. awh wat een lief briefje. Mijn mama (die ook leerkracht is) had vorige week ook nog een liefdesbrief gekregen. Zo schattig! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een fijn bericht om te lezen. Positiviteit is altijd goed. Als je van zo'n lief briefje niet blij wordt, dan weet ik het ook niet meer. Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een fijne nummers! En awh wat schattig dat briefje!<3
    X Emma

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Een lijstje om blij van te worden inderdaad! en.. kindjes kunnen zo lief zijn he, schattig! Liefs Emmy

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik hou van het liedje Love me like you do <3 Fijn dat je oudergesprekken goed gingen trouwens!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Die thee klinkt zeker goed! En apple pie en carmelised pear zijn zoooo heerlijk altijd! Leuk lijstje. Goed dat je je richt op de positieve dingen, dat zouden meer mensen moeten doen! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een fijne happy list! Erg leuke muziek allemaal, en die thee klinkt lekker. Ik vind thee ook heerlijk, maar sinds kort drink ik ook cappuccino en lattes. Zo lekker!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Zo lief om zulke briefjes te krijgen!
    En mooie trui heb je aan trouwens op de foto!

    BeantwoordenVerwijderen

Ik ben blij met iedere reactie die ik krijg! Als je een vraag stelt, dan beantwoord ik die ook hier.